Jag kom att tänka på ett annat tillfälle när nicko var syndabock

En dag på jobbet ringde hans förra lärare hit i sexan.
Hon kunde inte med nicko över huvudtaget för att han har muntliga tics och kan helt enkelt inte va tyst.
Hon ringde till mig och sa att hon skulle polisanmäla Nicko för mordbrand för att han eldat upp en strumpa i gympasalens omklädningsrum. Tydligen hade hans kompis Anton oxå varit med men hon var säker på att det var Nickos initiativ.
Jag blev helt förskräckt när polisanmälan kom upp så jag bara grät och försökte få tag i nicko. Det här var klockan ett på eftermiddan. Jag fick tag i honom vid tre när skolan var slut.
Han var som ett frågetecken. Han hade absolut inte varit med på nåt sånt men jag trodde honom inte. Jag försökte med alla medel att få ur honom "sanningen" men det gick inte. Både Ronnie och jag satt med honom och pressade honom en hel kväll men det gick inte att få honom att erkänna nåt.
Han sa att han stod i duschen när det här hände.
Till slut ringde jag upp Anton för att prata med honom. Han sa samma sak som Nicko. Det var helt och hållet Antons egen ide Nicko visste ingenting. Antons mamma sa samma sak. Hon hade haft ett allvarligt samtal med Anton och hon var övertygad om att det var bara honoms ide. Dessutom blev hon vansinnig för att läraren ringt mig vid ett och henne vid tre. Fakta var ju ändå så att Anton var ju tagen på bar gärning så det var ju inget tvivel om att han var skyldig men Nicko var bara hennes känsla om att han säkert var inblandad.
Till Antons mamma sas det inte ett knyst om polisanmälan.
När jag sen konfronterade läraren med att han fått skulden fast han var oskyldig sa hon bara " det är sånt man får räkna med när man är som honom"!!
Varken han eller vi fick nånsin någon ursäkt från den j..la ragatan.

Kommentarer
Postat av: Den ilskne snubben från Malmö

Slå på den djävla kärringen. Det är sånt man får räkna med när man är som hon..

2008-01-25 @ 08:47:07
Postat av: Anders (your brother)

Jag hoppas att Nicko står på sig,för det kan inte vara enbart hans fel hela hela tiden (ojojoj vilken backflash jag fick tillbaka från tonåren)Jag vet att man kan må skit i mellanåt.Men det är bara och bita ihop.Jag vet utav erfarenhet tyvärr.Så jag säger bara det NICO HÄNG I jag tror verkligen på dig.

Anders

------------------------------------------------------

2008-01-30 @ 12:35:47
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/13691403

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0