Min svärmor tar det här med barnvakt på allvar

Jag tyckte det var skönt att jag inte började förrän vid elva för hennes skull så hon slapp gå upp tidigt nu när hon är pensionär.
Det visade sig att hon ändå hade ställt klockan på halv sju. Hon var ju tvungen att göra sig i ordning och äta och dessutom handla innan med. Det var ju halt ute med så det blev ju till att gå med cykeln till affären.
Jag har sagt massor av gånger att hon gärna kan säga till när hon ska handla så kan jag skjutsa men inte då. Bra kvinna reder sig själv.
Jag får hoppas i alla fall att hon tycker det är kul med lite tid med yngsta barnbarnet. Det verkar ju så. Om han sköter sina kort rätt så kanske hon vill va barnvakt fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0