Vi fick mail från Nickos lärare igår igen

Dom säger att rektorn sett honom stå och röka. Jag ringde naturligtvis omedelbart upp Nicko och frågade om det var sant.
Nicko är envis på att han har verkligen inte gjort det. Jag vet att han till och från testat röka lite och vi har pratat med honom om hur farligt det är och så men vad gör man. Vi har aldrig gjort nån jättestor sak av det eftersom det finns större problem med den killen än ett par bloss ibland. jag har talat om att jag tillåter det naturligtvis inte men jag kan ju inte låsa in honom.
Han sa igår när jag frågade ut honom att han självklart skulle erkänt om det bara varit det för det har han ju gjort förut.
När jag tänker efter på historiken så vet jag ju att han har alltid varit ärlig när jag frågat honom när han luktat rök eller så. han har aldrig smusslat med det. Det gör att jag faktiskt tror honom den här gången.
Rektorn har ju faktiskt 400 elever att hålla reda på och han hade inte varit framme hos pojken ifråga så det vore ju inte så konstigt om han tagit fel.
Jag sa till Nicko att om han nu verkligen var oskyldig skulle han prata med sin lärare och be om en träff med rektorn så att han får upprättelse.
Han gjorde som jag sa och uppsökte läraren som lovade att prata med rektorn. det måste väl ändå bevisa att han inte gjort nåt.
Tyvärr är det så att med Nickos diagnos så följer det mycket anklagelser också. Han får skulden för allt och det sa jag till honom att han får inte acceptera det om han vet med sig att det är orättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0