Idag fyller far år

Min pappa fyller 57 år (tror jag) idag.
Jag har bakat en jordgubbstårta och sen blir det grillat.
Som födelsedagspresent har jag köpt biobiljetter till mamma mia imorgon (hoppas nu bara att inte pappa hittar en data nånstans och kollar in min blogg innan han får presenten för då är överrraskningen förstörd).

Nu har jag lagom vant mig vid att va ledig och så är det bara nåra få dagar kvar av semestern. Jag får lite småpanik så här på slutspurten.
Jag hade massor av visioner av vad jag skulle hitta på mina tre veckor i frihet men jag har inte gjort ett dugg egentligen. I och för sig är det skönt att bara va utan krav och måsten men nånting kunde jag ju ha hittat på.
Om jag ska sammanfatta dom här två och en halv veckorna har jag varit på smultronstället tre gånger, busfabriken tre gånger, målat altanen och hallen och för övrigt har jag bara skött vardagsbestyren och slappat.
Visst om jag ska va ärlig så är vardagsbestyren fullt tillräckligt när man har fem barn så slappandet har inte varit min huvudsysselsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0