Kung fu panda

Den var helt ok för att va tecknad film. Barnen hade sett den innan på Nickos data med Engelskt tal så handlingen visste dom redan.
Barnen och jag ställde osss i den långa kön som gick utanför dörrarna eftersom barnen skulle handla popcorn. Tjejen framför oss lät oss gå före. Hon väntade på nån. När vi kom fram till kassan och barnen skulle beställa var dom så där lagom krångliga som barn kan va. Först skulle Emil handla. Han hade svårt att bestämma sig vilken storlek på popcorn han skulle ha men till slut blev det en barnmeny. Sen var det letandet efter pengar i plånboken. Det kan vara krångligt för en liten kille på 6 år att få fram 25 kronor snabbt och smidigt så till slut hjälpte jag honom.
Sen var det fabians tur och han kunde naturligtvis inte göra det enkelt för sig och ta en barnmeny han med. Nejdå han skulle ha en en stor dricka men när han fick tänka efter så ville han ju inte ha en stor popcorn. Efter massa velande blev det en liten popcorn och en stor dricka. han fick upp pengarna lite snabbare än Emil men lagom när han betalat kom Emil på att han faktiskt skulle ha en påse bilar med.
Han letade relativt smidigt fram en ny tjugolapp och betalade. När jag nu lagom trodde dom var klara skulle Fabian köpa sig en plopp också. Självklart måste man ju ha en plopp när man kollar på bio så fram med plånboken igen.
Nu var det äntligen min tur att köpa mina varma chips så vi kom därifrån.
Tjejen bakom hade nog ångrat sig att hon släppte oss före.
Vi tog våra muggar och skulle gå och fylla på läsk. Jag behöver väl knappast tala om hur lång tid det tar innan dom kan bestämma sig vilken läsk dom ska ha. När läsken var avklarad kom nästa prövning. Bion har börjat med att man kan ha olika smaker att krydda på sina popcorn. Burkarna man häller ur är naturligtvis fastkedjade vid läsken så man måste stå där och va i vägen för dom som vill fylla på läsk medan man kryddar. Det var inte enklare att välja smak på krydda än vad det hade varit att välja allt annat så där blev vi stående. Jag kände att jag hade några som flåsade oss i nacken och ville komma fram till läsken.
När jag vände mig om var det den stackars tjejen som släppte oss före tidigare och hennes sällskap. Hon kommer nog aldrig mer vara trevlig mot någon och släppa före.
Vi hann inte mer än sätta oss så skulle dom börja berätta vad som hände senare i filmen. Dom var så ivriga att dom inte kunde viska heller. Jag fick tysta ner dom för att inte förstöra handlingen för dom andra i salen.
Det var fullsatt trots att den redan gått i snart en vecka och medan jag stod och väntade på Koffe pratade jag med killen som rev biljettterna och han sa att även mamma mia säljer fortfarande slut efter två veckor. Det är helt fantastiskt.
Jag blev stående rätt länge med biljettkillen. Småbarnen gick in först och fick sina biljettter. Killen gick med dom in för attt visa dom till deras platser. Naturligtvis blev dom inte kvar där inne utan dom sprang in och ut hela tiden. Mest Emil om jag ska va ärlig.
När Koffe hade kommit så hade jag stått länge och pratat med biljettkillen.
Jag hann inte mer in i biosalen så var jag tvungen att gå med Emil på toa. Varje gång jag gick förbi biljettkillen log han. Jag tror han skakade lite på huvet med bakom ryggen med och tyckte vi var vimsiga men det visade han inte i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag Alice och Alva blev inte nämnda en enda gång :(

2008-07-24 @ 21:31:56
Postat av: jessica

Det är ju inte så konstigt eftersom ni var så ordentliga och skötsamma så ni inte gjorde bort er. Jag nämnde i inlägget innan att ni skulle följa med ju :)

2008-07-25 @ 08:03:22
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0