Mer bio blev det

Efter filmen kom Ronnie och Magnus ner med Agnes och vi gick och åt glass med alla barnen.
När Ronnie och jag satt i bilen på väg hem frågade jag honom om han ville se Hancock (tror den stavas så) med mig nån kväll.
Han kom snabbt fram till att imorgon ( idag) skulle han nog bli sen så det fick bli idag ( igår). Impulsiv som jag kan va ibland så ringde jag Nicko och frågade om han kunde passa småkillarna medan vi gick på bio. Nicko är ju en toppenbrorsa så han sa att det gick jättebra. Vi körde hem barne och åkte ner igen till bion.
Klockan var på gränsen när vi kom ner till stan så Ronnie släppte av mig utanför bion så jag kunde gå in och köpa biljetterna medan han parkerade.
Jag jäktade fram till kassan.
Jag:- Finns det biljetter kvar till Hancock?
Kassakillen:- Ja nu har du tur det finns två biljetter kvar. Det är dom enda
Jag:- Precis vad jag behöver. Men då är dom inte bredvid varann då?
Killen:- Nej tyvärr.
Jag:- Jaja men det gör inget jag tar dom.
Han skrev ut två biljetter och jag väntade in Ronnie. Medan jag stod och väntade kikade jag in i sal ett som vi skulle sitta i. Dörrarna stod vidöppna och jag såg inte en människa. Jag vände mig om och kollade på tavlan igen så jag inte hade missuppfattat tiden eller salen men det stämde. Visserligen såg jag bara dom två nedersta raderna från där jag stod men dom hade ju sagt att det var fullt.
Jag gick fram till biljettkillen som genast kände igen mig och frågade varför det inte var fullt som killen i kassan hade sagt.
Biljettkillen:- Nej det var konstigt för där är det inte fullt.
Jag:- Men vi fick ju skilde platser för att det skulle va fullt.
Killen:- Får jag kolla på dina biljetter?
Jag gav honom biljetterna.
Killen:- Men dom här biljetterna är till mamma mia ju.
Jag gick raskt tillbaka till kassan igen.
jag:- Jag fick fel biljetter. Jag skulle ju till Hancock men dom här var det till mamma mia.
Killen:- Oj då hörde jag fel.
Jag:- Men det kanske inte gör nåt? Kan jag bara gå in på rätt film i alla fall?
Killen:- Nej tyvärr måste jag göra om det i kassan här.
Han fick göra ett återköp på biljetterna. Jag fick skriva på kvittona och sedan gav han mig pengarna. När det var klart fick han göra om hela proceduren med biljett köp igen och samma pengar gick tillbaka till kassan.
Nu fick vi äntligen gå in och sätta oss. Det satt bara typ 50 pers i salen så det var därför jag inte hade sett nån.
Filmen var ok men faktiskt lite oförutsägbar ibland. Lite annorlunda film om en superhjälte. Inte alls som man är van vid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0