Mina barn tigger pengar

Emil fick en snilleblixt. Han skulle sälja saft. Dom har dragit fram ett bord. två stolar, en kanna saft och letat fram plastmuggar.
Varje gång dom fått in 2 kronor springer dom in till mig och är i extas.
Efter ett tag gick försäljningen lite trögt så det var då det pinsamma inträffade. Kommer inte kunderna till dom så går Fabian till kunderna.
Han kom inrusande och var helt överlycklig för att dom fått en tjugolapp utan att sälja saft. När jag frågade hur det gick till så visade det sig att han ringde på hos grannarna och frågade om dom "ville köpa saft av dom för att dom ville ha pengar till visfestivalen".
Pinsamt!!
Grannarna måste ju tro att vi är fattiglappar som låter barnen gå i grannhusen för att tigga pengar till nöjen.

Dessutom har dom plockat en hel liter vinbär som dom tycker deras mamma ska koka saft på. Jag sa till dom att jag aldrig kokat sån saft så då gick dom in till en annan granne och bad om recept.
Dom är inte blyga mina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0