Nu har halva tiden gått

Jag har inte haft ledigt så här länge i ett sträck på fem år. Det är underbart. Jag sover tills jag är pigg, slappar hela dagarna och bara gör det jag känner för. Inga krav och måsten.
Jessica och jag hade en heldag igår. Förr när våra stora barn var små umgicks vi varje dag. Vi bodde i samma trappuppgång så vi sprang mellan varandras lägenheter hela tiden. Vart vi än skulle eller vad vi än skulle göra så var det Jessica och jag och barnen. Barnen blev som syskon till slut.
Nu hörs vi knappt av en gång i veckan. Jag vet inte varför det blir så men det är väl för att vi har mycket att göra båda två hela tiden.
Trots allt så vet jag att hur lång tid det än går så kommer jag alltid att ha kvar Åsa och Jessica. Vissa vänner har man för livet. (Stackars dom som får dras med mig tills dom dör)
Vi hade i varje fall trevligt. Barnen hade det kanske inte riktigt lika trevligt. Dom var inte på sitt bästa humör. Det var Fabian, Emil och Oskar som var med. Emmie hade varit på busfabriken dan innan med en kompis så hon valde att stanna hemma.
Tyvärr är det lite svårt att komma överens när man är tre ibland. Igår var en sån dag. Alla tre var lika goda kålsupare. Var det inte Fabian och Emil mot Oskar så var det Emil och Oskar mot Fabian eller Fabian och Oskar mot Emil. Ibland var det alla tre var och en för sig mot varann.
Jag tror dom saknar skolan. Det är nog överskottsenergin som gör sig påmind nu. Värst var dom i bilen på vägen hem. Dom bråkade om platser i bilen, om Ramlösan som jag köpte till Emil, om fötter på sätet ja om allt kort sagt.
Jag får nog erkänna att det var rätt skönt att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0