Ronnie tycker jag "dampar"

Han säger att jag borde gå och jobba snart för att jag är socialt uthungrad när han kommer hem och han är trött på folk. Jag har inte pratat på hela dan och han har fått nog. Det blir att jag pratar tills han somnar av utmattning.
Jag behöver nog jobba snart igen.
Nu har jag bara en vecka kvar sen börjar allvaret igen. Jag ska njuta den sista veckan och suga ut allt jag kan av vila och avkoppling så jag orkar ett år till. Det är ju tur att jag tycker om mitt jobb.

Igår kväll var vi med Åsa och Magnus på kinarestaurang och och sen gick vi på mama mia på bio.
Det var en helt suverän film!!!
Nu har till och med Grease halkat ner till andra plats på min filmfavoritlista. Den låg på klar och obesegrad första plats i nästan trettio år.
Filmen var helt enkelt klockren. Det fanns inget att klaga på. Musiken är toppen och skådespelare och handling suverän. Folk i biosalongen applåderade till och med när ljuset tändes i salongen.
Jag vill se den en gång till på bio. Det är en speciell känsla att se den på stor bioduk med bra ljud. Jag ska definitivt köpa den med när den kommer ut.
Det kan ju va det trevliga sällskapet som gjorde det att det kändes bra med. En blandning kanske av god mat, trevligt sällskap, sköna biostolar och min man att hålla i handen i den mörka salongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0