Clever kille

Hade en kund här igår som jag gick och småskrattade åt hela dan. Han är stammis och jag kan inte påstå att han är den smartaste killen i kommunen.
Han skulle köpa en dricka och ett paket cigg. Han tog ut 100 kr extra från kortet med. Jag gav honom hundringen.
Han:- Så vill jag betala ciggaretterna med den här. (han räckte tillbaka hundringen)
Jag:- Men dom tog jag ju betalt för på kortet?!
Han:- Nej! Det går inte! Jag betalar inte ciggaretter med kortet. Det gör jag aldrig! Dom betalar jag allltid med kontanter.
Jag:- Men dom är redan dragna på ditt kort!?
Han:- Kan du sätta tillbaka pengarna på kortet igen?
Jag:- Jag får göra ett återköp på kortet då.

Jag gjorde ett återköp och sen betalade han ciggaretterna med sina kontanter.
Mycket bra policy killen har att inte använda kortet till cigg men undrar om han vet var hundringen kom ifrån? Han kanske trodde han fick den av mig.

Kommentarer
Postat av: Den dubble snubben från malmö

En man med principer!

2008-06-17 @ 19:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0