Glassfrossa

Igår var jag och Ann-Kari på Smultronstället i Söderköping och åt glass med barnen. Glassarna där är verkligen nåt utöver det vanliga. Man får vänta vid ingången för att få ett bord  och sen titta i en meny. På bilderna ser inte glassarna så stora ut men i verkligheten är dom enorma.
Det svåra var att välja. Jag och Ann-Kari valde en som hette Vesuvius. Jättegod!
Emil, Alice och Alva tog en glass som man fick behålla skålen. Skålen var jättesöt med några djur på. Naturligtvis åt dom inte upp all glass så vi frågade personalen om man kunde få dom ursköljda. Trevlig personal som det var så fick vi nya skålar. När vi skulle gå så gick Ann-Kari i förväg med barnen så jag fick ta på mig uppgiften att ta hand om två av skålarna. När jag stoppade ner dom i väskan såg jag att dom som satt bredvid tittade på mig och såg sura ut. Först fattade jag inte varför men sen slog det mig att dom visste ju inte att just den skålen fick man ta med sig. Dom trodde nog att jag var fräck och stoppade ner dom i väskan för att stjäla dom. Pinsamt!

Efter det åkte vi vidare till Norrköping och var på Busfabriken.
Där var vi alla tre timmar som vi betalat för och hann där klämma i oss mat med.
Vi åt hamburgare och chicken nuggets med "bokstavspommes". Ann-Kari kläckte den smarta iden med en gång att bokstäverna antagligen var samma som i "busfabriken". Hon tyckte hon var jättesmart tills hon fick upp ett Q. Där sprack den teorin ganska omgående.
När vi hade varit i Busfabriken en timme eller så sprang Fabian fram till mig och kramade mig hårt och sa att det här var den bästa dan i mitt liv. Kul att kunna göra killarna glada.

Jag tycker att det blev en väldigt lyckad dag allt som allt.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

De var verkligen en toppendag! mEN NU SER JAG FRAM EMOT 2-3 AUGUSTI!!!

2008-06-29 @ 22:34:51
Postat av: jessica

Ja det ska verkligen bli annorlunda att göra nåt utan karlar och barn. Inte nåt man är bortskämd med direkt:)

2008-06-29 @ 23:53:58
URL: http://fyrbarnsmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0