Ronnie fick energi igår kväll

Vi var på möte hos revisorn igår eftermiddag. När Ronnie släppte av mig var han tvungen att åka en del ärenden.
Jag gick in och möttes av kaos. Det såg ut som f-n hemma. Överallt.
Jag samlade ihop min överskottsenergi och tog tag i det. Jag storstädade båda toaletterna, torkade alla golv, hängde och vek tvätt, städade köket och allmänt for runt som en skållad råtta. Jag orkade inte se eländet.
Vid åtta var jag helt slut. Jag tyckte jag hade förtjänat att sätta mig ner några minuter för första gången den dan och läsa lite i min bok. Då glider Ronnie helt plötsligt in. Han har varit iväg och gjort sina "ärenden" (samma sak som att prata med ALLA som kommer i hans väg. Det är därför allt tar sån tid när Ronnie gör nåt. Han känner varenda människa i den här stan) och dessutom har han hunnit med en sväng hos diabetesdoktorn. han har med andra ord haft det rätt soft i några timmar.
Ronnie:- Nej vad säger du!? Ska vi ta ett krafttag tillsammans och klippa av gräsmattan??
Jag bara tittade på honom. Jag var helt slut och utmattad efter mitt "krafttag" som jag haft innan han kom hem.
Han fick ha sina krafttag själv med gräsklipparen. Jag tyckte jag förtjänade att sitta ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0