Vi har blivit med fisk nu

Efter jag hämtade småbarnen förut åkte vi till djuraffären för att handla fiskar.
Jag hade lovat barnen varsin fisk och en mal.
Det var ju otroligt svår för dom att välja. Fabian valde rätt snabbt en liten söt fisk. Killen i affären håvade upp den i en liten burk. Emil letade vidare både länge och väl. Killen blev mer och mer otålig.
Till slut bestämde sig Emil för vilken han skulle ha men då hade Fabian helt plötsligt ångrat sig och hittat en annan.
 Då tyckte Fabbe att killen skulle slänga tillbaka den andra fisken igen. När jag såg den irriterade blicken jag fick sa jag snabbt att dom fick välja 2 fiskar var istället så han kunde behålla båda.
Vi kom alltså hem med 5 fiskar till slut.
Emils minsta lilla miniminifisk fick heta Bertil och den andra Gömmis ( den gömde sig hela tiden ).
Än har jag inget förslag på vad min mal ska heta så alla förslag är välkomna.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Den kan heta NIklas :)

2008-06-24 @ 21:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0