Det blev bara blask

Fattar inte varför det måste snöa när det ändå bara blir blaskigt och tråkigt.
Jag fick en anledning i alla fall att tvinga ut Ronnie med traktorn till macken.
För ett tag sen när Ronnie tittade ut på vår gård innan vi skulle lägga oss så hörde jag från köket.
- Men vad gör en kundvagn i vår trädgård? NICHOLAS!!
Då stod det en kundvagn bland allt annat som trängs på vår bakgård. Med tanke på hur mycket som finns där så tycker jag att det inte gjorde så mycket skillnad. Vi hade : 1båt, 1 husvagn, 1 traktor, 1 kundvagn, 1 studsmatta, 1 barnbassäng (uppblåst och klar) och 2 bilar.
Vi frågade Nicko vem som släpat dit den.( För tillfället var dom 6 grabbar på hans rum.)
Nicko- Amen! Hur ska jag veta det? Det är ju inte jag i alla fall.
Jag- Men vad bra. Eftersom ingen kan erkänna så får ni allihopa gå upp imorgon bitti och tillsammans GÅ tillbaka med den till Netto. Och bara så du vet så kommer vi att åka efter er så vi ser att den ställs tillbaka där den ska!
Nicko- Ok det var Jonte.
Fascinerande hur fort minnet kan återvända ibland.
Ronnie fick åka efter Jonte till Netto som vi sagt dan efter. I vagnen satt det en femma som Jonte naturligtvis var tvungen att handla choklad för efteråt. Han tyckte väl att han var värd det efter den förnedrande promenaden.

Kommentarer
Postat av: Polacksnubben från malmö

Han hör säkert till polska maffian! HAJARU vad pengar 2200 e för en sån liten grabb!?!?

http://nyheter.malmolund.city.se/art/3757/stlder_av_kundvagnar_en_dyr_af/

:)

2008-03-18 @ 19:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0