Haft fullt upp som vanligt

Det har gått i ett sen i morse men det är jag ju van vid. Jag tror jag skulle må dåligt om jag inte hade mycket omkring mig. Det är väl det som gör att det känns meningsfullt att gå upp på morgonen för mig i alla fall.

Fabian håller på att tjata på mig att vi måste åka och köpa glass till honoms dans och lekgrupp som han är med i på skolan. Jag ville ju gärna veta då hur många och varför och när och såna där fjantiga saker.
Han talade om att den här gruppen som han går i leds av två tjejer i femman. Inga vuxna är inblandade.

Nu hade tjejerna fått för sig om att eftersom han fyllt år så skulle han bjuda alla barnen på glass.
Visst fine. Det är ok med mig men tydligen har dom även sagt till Bea som också går där att hon också ska köpa glass till alla barn.
Jag vet inte om dom tänkt sig att barnen ska få två glassar var eller om dom ska köpa hälften var eller vad som är tänkt.
Ingen vuxen finns att fråga heller eftersom dom inte är inblandade i det här så jag vet inte riktigt.
Jag löste det så att när Ronnie lämnar imorgon bitti så får han försöka ta reda på vad som gäller och i så fall åka och köpa glassen. Jag är glad att det inte är jag som lämnar för jag vet inte ens vem man ska fråga. Att försöka ta reda på vilka flickor det är blir inte lätt.

Undrar bara om dom här flickorna har tänkt på att det blev en ny lag eller nåt i augusti förra året som säger att det inte får serveras socker i onödan till nåra barn inom barnomsorgen och skolan. Dom har tagit bort allt som oboy på torsdan och den minimala glasspinnen på fredan och allt annat roligt.
Ja det blir Ronnies huvudvärk då. Lycka till Ronnie säger jag bara jag ska inte lägga mig i det. HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0