Koffe gjorde mig stolt

Han var på fest igårsom spårade ur. Killen som dom var hos blev jättefull och fler och fler oinbjudna dök upp som inte skötte sig. Som förälder så blev jag orolig för hur det gick med killens hem och alla fulla ungdomar.
När jag frågade Koffe om dom bara hade lämnat den killen med alla oinbjudna gäster och städningen själva så tittade han på mig som om jag vore galen.
Koffe:- Det är väl klart att vi fick ut folket och städade åt honom inann vi gick. Vad tror du om mig egentligen?

Ja vad tror jag egentligen? Det är väl klart att Koffe gör det. Faktiskt måste jag säga att jag hade blivit chockad om han inte hade gjort det. Han är en klippa min son. Jag skäms som ens ställde frågan.
Det är jobbigt för mig som är en hönsmamma nu när barnen börjar bli vuxna. Jag blir orolig för allt skit med sprit, fester, slagsmål och droger som finns i deras närhet.
Jag måste lite på deras goda omdöme annars får jag låsa in dom tills dom är trettio eller nåt. Tro mig det är frestande.
Jag hoppas att jag gett mina barn rätt värderingar, stark självkänsla och civilkurage. Gärna lite sunt förnuft också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0