Nicko har varit på lan i tre dar

Dom hade nåt påsklan på Bryggaren som han var på. Igår kom han äntligen hem. Vi har sett till att han kommit hem en gång om dan så vi sett att han mår bra men för varje dag blev han mer och mer sliten.
Igår var han blek som ett lik och fet i håret. Han har antagligen knappt sovit dom här dagarna så idag lär han aldrig vakna.
Nån gång när han hade sovit var det nån av "kompisarna" där som kletade ett tuggummi i hans hår så jag fick klippa lite. Inte konstigt om man inte vågar sova då när man inte vet vad dom andra gör medan man ligger där.
Alla ungar sitter klistrade framför långa rader av datorer i tre dar och dricker joltcola och äter chips. Jag gillar det inte men det är väl för att jag är gammal. På min tid hade man inga datorer ens. Nu har man inget liv istället.
Inte om man heter Nicko i alla fall. Koffe och Kim är inte ens i närheten av Nickos timmar framför skärmen men Fabbe blir nog ett datafreak.
Jag ska nog ta mig en ordentlig funderare innan det blir tal om lan igen för det skicket som jag fick hem min son i kan inte va bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0