Sommarjobb

Koffe och jag har diskuterat sommarjobb. Jag har två 17åringar i år som måste ha sysselsättning i sommar.
Tyvärr är nog alla jobb upptagna. Jag bävar för att ha hela gänget lediga hela sommaren. Det är ingen höjdare.
Tur ändå att jag bestämt mig för tre veckors semester så är det inte så jättemånga veckor kvar som dom ska ta hand om sig själva.
Underligt nog så tror ungdomarna att man kan vänta in i det sista med att söka och dessutom välja och vraka. Dålig verklighetsuppfattning kanske?
Hoppas det löser sig för dom båda två.
Jag har funderat på att åka och handla sen klockan sju ikväll men det verkar som det får bli imorgon innan jobbet. En film låter mycket mer lockande.


Kvartsamtalet med Fabbes fröken gick som väntat bra. Allt fungerade jättefint och fröken sa:- Du är så duktig Fabian att du skulle kunna börja trean i höst till och med.

Fabian blev helt förskräckt och sa:- Men jag vill ju gå kvar i min klass! Får jag inte det?

Fröken:- Men jag menar bara att du är så duktig att du skulle kunna göra det inte att du ska det.

Han drog en lättnadens suck kan jag säga. Han trodde väl att han skulle hoppa över ett år i skolan stackarn.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är min fabbe det!! Vilken hjälp du får hemma då med alla dina toåringar som går hemma å dräller... Du får skriva en lista för varje dag vad dom ska göra...

2008-03-13 @ 21:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0