Tänk att helger går så fort

Jag tror alltid att jag ska hinna så mycket på helger men dom bara rusar förbi. Veckorna går i slowmotion men helgerna vet jag inte var dom tar vägen.
Jag skulle nog passa som pensionär. Då kan man styra över sig själv. Antagligen skulle jag klättra på väggarna efter en månad eller så men i alla fall.
Nej ärligt talat skulle jag inte vilja sluta jobba. Vad tråkigt och enahanda det skulle bli. Det är nog bra som det är.
Familjen tvättar sina crossar nu. Jag kan inte förstå passionen i cross. Dom mekar, lastar, tvättar och tillbringar mer tid i bilen till och från crossbanan än vad dom kör.
Nu ska jag dricka dagens sista pulver och slå på tvn. Andra avenyn kommer ju snart.
Det går skapligt med pulvret idag. Det är inte kul men jag tänker inte så mycket på det. Det är mest när jag måste laga mat till familjen som det blir jobbigt. Idag skulle jag göra potatismos och då måste jag ju provsmaka. Det fick bli pyttelite längst ut på teskeden för att kolla av kryddningen bara men det var självplågeri. Jag behärskade mig i alla fall och efteråt känns det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0