Väntar på potatisen nu

Vi snart äta påskmat. Det känns som man nyss åt det här. Det är ju som ett minijulbord. Eftersom det tillhör vid påsk så får jag väl äta och se glad ut
En stor del av min familj har varit på crossbanan hela dan som vanligt. Det var invigning på den nya banan i stan. En underlig dag att ha invigning på.
Koffe valde att avstå idag eftersom det snöar och han inte ville bli sjuk. Kul att jag har nån vettig son i alla fall som har lite självberavelsedrift. Dom andra hade åkt i snön och var alldeles lyriska när dom kom hem.
Imorse vid halv åtta väckte Emil mig och ville rusa ut och se om påskharen hade varit och gömt ägg än. Påskharen ( Ronnie) hade inte vaknat än så jag hade fullt upp med att hindra honom så haren fick göra sitt jobb först. När jag sa till barnen att det var fritt fram att leta så rusade dom ut. Trots att dom är 6 och 8 år så tror dom på fullt allvar att det verkligen varit en påskhare här inatt. Dom letade efter harspår i snön men när dom inte hittade nåra kom dom fram till att det antagligen hade snöat över spåren.
Det enda dom tyckte var underligt var hur jag hade lyckats köpa likadan ägg till dom stora barnen som påskharen. Vi hade nog gått till samma affär han och jag.

Ha en fortsatt trevlig påsk allihopa!!

Kommentarer
Postat av: sandra

påskmat låter inte fel alls. här blir det fiskpinnar och potatismos! Mums

2008-03-22 @ 15:10:41
URL: http://sandrasss.blogg.se
Postat av: Lexie

glad påsk :D

2008-03-22 @ 15:26:00
URL: http://musicofc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0