Vi har periodvis haft höga telefonräkningar

Det började i julas med att Nickos mobilräkning sköt i höjden. Det visade sig att han hade ringt nåt nummer som kostade 50kr per gång och då fick man nyt liv till sin gubbe på datan eller vapen.
Naturligtvis blev jag vansinnig och hans månadspeng blev indragen tills det var betalt.
Innan han hunnit betala av den räkningen dök hemtelfonräkningen upp och där fanns det nya såna samtal.
Nytt samtal med Nicko där han gapade och skrek att : - Det är ju inte jag ju!!! Fråga Koffe nån gång och inte bara mig jämt!!!
Jag trodde honom inte eftersom koffe inte ens spelar det där spelet så det blev förlängt med indragen månadspeng. För att förhindra fler incidenter på hemtelefon så spärrade jag den för alla betalsamtal.
Nu trodde jag att det var över men inte då.
Idag gick jag in på min mobilräkning och såg att den växt märkligt fort på sista tiden. Jag sökte igenom mina samtal och hittade 100kr till samma nummer igen.
Första tanken var självklart Nicko men när jag kollade närmare på datumet så visade det sig att samtalen är ringda i söndags vid den tiden då alla utom Fabian och jag var på crossbanan!
Det var alltså min lilla lilla fabian som var så försigkommen så han har nallat min mobil och ringt dessa dyra samtal!!
Frågan nu är ju bara om Nicko faktiskt talade sanning när han sa att han var oskyldig sist. Det blir förhör med Fabian idag och antagligen en ursäkt till Nicko.

Kommentarer
Postat av: Emeliie

Ojoj! Dramatik!! Kommer ihåg liknande händelser med mina syskon:)

2008-03-19 @ 14:59:03
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
Postat av: Kia

Hejsan Hejsan, du är välkommen att delta i min bloggdesign utlottning. Hälsningar Kia :)

2008-03-19 @ 15:02:15
URL: http://ChocolateTherapy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0