Emil blev kär i en rosa sparkcykel

Ann-Karis flickor hade fått varsin rosa sparkcykel med lysande bakhjul.
Emil var helt salig.
Emils väldigt generösa pappa var naturligtvis tvungen att säga till Emil att "imorgon kan vi köpa en sån till dig".
Vi tänkte att det måste ju finnas en likadan fast blå.
Idag fick Emil följa med ut till macken när jag jobbade mina två timmar. Han hade ju absolut inte glömt pappas löfte om en sparkcykel så jag tyckte han kunde förtjäna den åtminstone.
Jag gav honom en påse och sa att han kunde plocka skräp från backen utanför så han fick jobba ihop till sparkcykeln.
Emil var inte sen med att nappa på erbjudandet. Ett par minuter senare hade han fyllt första påsen med skräp och var inne efter en ny. Snabb som han kan va ibland så fylldes även påse nr 2,3,4 och 5 snabbt med. Till slut tog han med en säck ut istället.
Sammanlagt fick han ihop en halv säck med skräp.
Det var väldigt bra jobbat.
Efter jobbet åkte vi till leksaksaffären för att handla sparkcykel. Då visar det sig att denna fina cykel fanns endast i rosa.Den är helrosa med massor av söta blommor på.
Jag trodde att det skulle bli pinsamt för honom att åka på en tjejcykel men inte då. Jag vet ju att Emil alltid varit lite förtjust i tjejsaker. Han önskade sig en barbie för ett par år sen och på dagis gick han ofta i princessklänning och högklackat. Jag trodde bara att han växt ifrån det nu när han börjat skolan.
Emil hade inte alls växt ifrån rosa. Han älskar sin rosa sparkcykel med blommor på. Han har åkt på den hela dan.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Och vad spelar färgen för roll? Sparkcykeln fyller väl sin funktion... Snart kommer Emils alla kompisar sparka omkring med rosa sparkcyklar... För den lyser ju och de e coooolt!!! :)

2008-05-27 @ 20:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0