Jag blev erbjuden avlösning

Min personal som jobbade igår erbjöd sig att ta några timmar åt mig ikväll. Det var riktigt surt att tacka nej. Att stå här en hel helg kan va lite påfrestande ibland. Jag skulle haft en ledig dag igår eftersom det är min helg men det blev inte riktigt så. Den ena personalen fyller 30 och skulle ha fest (grattis i förskott). Det händer ju bara en gång var tionde år att man fyller jämt så det är ju självklart.
Den andra tjejen har skola på fredagar och det är ju ingen nyhet direkt. Dessutom hade hon tre viktiga prov och det vill jag inte hon ska missa.
Än så länge är det lugnt. Jag är inte ett dugg trött. Jag har massa energi kvar att ge.
Det tog flera timmar innan jag smsade ett nej tack till avlösningen. Jag är en fruktansvärt velig person men till slut var jag tvungen att ta ett beslut. Tänk om jag ångrar mig i kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ville bara önska en härlig helg ;:)
ha de bra
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-24 @ 10:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0