Kvartsamtal

Det gick bra med Koffes kvartsamtal. Dom kurser som var avslutade hade han fått 2 g och 2 vg så det är skapligt med tanke på all frånvaro han har och obefintlig läxläsning.
Koffe har läshuvud men han utnyttjar det inte. Det är synd för han skulle kunna ha jättebra betyg om han bara ville.
Jag kan väl ändå förstå att man är skoltrött efter alla dessa år i skolan.
Det roligaste var ändå att han har sagt till läraren att han inte kunnat lämna in sina läxor för att han har så mycket hushållsarbete hemma. Mina barn som knappt plockar bort sin tallrik till diskbänken. Han är rolig min son. Visst han är den som hjälper till mest om jag ber dom men det händer sällan att jag ber om hjälp.
Dessutom skulle jag få se möblerna han byggt men då visar det sig att barstolen han gjort har han sålt till Davids pappa så det enda han hade kvar till sin mamma var en pall. Allvarligt! Davids pappa får en barstol och hans mamma en pall! Vart är rättvisan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0