Nicko är hos doktorn

Han hade ett inplanerat besök till en av doktorerna han träffar. I normala fall brukar jag skicka ut Ronnie till macken när det är dax för läkarbesök men idag tänkte jag att det kunde va bra om Ronnie kom dit nån gång.
Jag har ju lite kontrollbehov med såna här saker så det var inte ett självklart beslut.
Jag sa till Nicko igår att pappa skulle följa med honom till doktorn.
Nicko:- VA! Ska inte du följa med?!
Jag:- Nej jag vet inte men tror du inte det skulle va bra om pappa gjorde det så han får höra vad dom säger nån gång? Det är naturligtvis du som bestämmer. Om du vill att jag följer med så gör jag ju det.
Nicko:- Nej nej jag blev bara så förvånad. Han har ju aldrig följt med innan. Det är nog bra att han gör det.
Nicko verkade nöjd när chocken släppt. Om jag ska va ärlig så är det helt och hållet mitt fel att Ronnie missar alla möten för det är jag som inte släpper ifrån mig dom. Det får väl bli den här dan som allt vände. Jag får ge ifrån mig min fullbokade almanacka till Ronnie. Alla möten är nu honoms.

Kommentarer
Postat av: karro

vad ska du göra idag? :D
kram

2008-05-28 @ 09:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0