Saker som inte står i min almanacka glömmer jag bort

Jag har full koll på mitt liv genom min almanacka men om det inte står där har jag inte en chans att komma ihåg det.
Igår vid fem på eftermiddan ringde barnens fröken till jobbet.
Camilla:- Jag vill bara påminnna om att det är ju stängningsdag på skolan på onsdag och du har ju inte anmält fritis så barnen är ju lediga då?!
Jag:- Oj! Nu på onsdag? Hade jag nog missat. Hoppsan! Men det får lösa sig.
Camilla:- Dessutom är det sista dagen idag att lämna in semesterschemat för i sommar om ni ska ha fritis då.
Jag:- Ajdå! Jag som stänger ikväll och pappret ligger hemma. Kan jag faxa in nåt eller så?
Camilla:- Nej vi säger så här, om du lovar att Fabian tar med sig pappret imorgonbitti så får du dispens till dess men sen är det kört!
Jag:- Ok tack "pust" jag lovar.

Igår kväll vid halv elva kom jag på schemat och satte mig att skriva.
Jag kom faktiskt ihåg konstigt nog att skicka med schemat med Fabian. Sen ringde min telefon vid nio.

Nu var det Jessica på skolan:- Ja hej det är jessica här. Det där schemat som du skulle fylla i.
Jag:- Ja det skickade jag med Fabian.
Jessica:- Ja men det var bara för vecka 28 till 31. Det andra pappret glömde du.
Jag:- Ajdå. Var det ett papper till.
Jessica:- Ja men har du tiderna där för dom sitter och planerar sommaren nu så jag kan ta tiderna på telefon.

Jag har ingen koll på papper. Jag är alla pappersmänniskors mardröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0