Varför gör man en bebis illa?

Jag läste i gårdagens tidning nu på morgonen. Det stod om en bebis på fem veckor som pappan hade skakat ihjäl! Hur i h-vete kan man skaka en bebis?!
Tydligen var det inte ovanligt heller för det fanns till och med ett namn på det. Det var den näst vanligaste dödsorsaken bland spädbarn.
Mitt första barn var ett kolikbarn så jag vet absolut att det är fruktansvärt påfrestande när dom skriker dygnet runt men att skaka honom tyst skulle jag aldrig ha gjort. Jag grät av trötthet och jag vet inte hur jag egentligen orkade ibland men man älskar ju barnet så mycket att man gör det inte illa. Inte om man är normal i alla fall.
Det underliga var att barnet som skakades ihjäl var inte ens ett ovanligt skrikigt barn. Det var pappan till barnet som hade åkt iväg med henne över dagen (dom bodde tydligen inte ihop). Eftersom han inte träffade barnet så ofta kan han omöjligt ha varit så trött på henne att det var orsaken.
Vissa människor är en gåta. Hoppas han får ruttna i fängelset och att dom tappar bort nyckeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0