Varför kan vissa skälla på vem som helst?

Jag jobbar i kassan på en bensinmack jag är faktiskt inget allmänt klagoplank.
Nyss kom det in en mycket otrevlig man med ett volvokort i handen. Han hade tankat för 35 kr.
Han:- Det här kortet funkar inte ute i automaten! Varför?!
Jag drog kortet och kassan visade att kortet var spärrat. Jag kan inte se av vilken anledning.
Jag:- Kortet är spärrat. Varför vet jag inte. Det kan va fel kod eller så.
Han:- Jag har inte tryckt fel kod! Jag har ju använt kortet tidigare idag!
Jag:- Ja då vet jag inte men det är spärrat i alla fall så det kan inte gå igenom.
Han:- Ja men då får du väl ringa till dom!
Jag:- Det är lördag så det är inget öppet. Du får ringa Volvo på måndag.
Han:- Jamen vad ska jag göra då? Du får köra kortet manuellt!
Jag:- Det går inte dels är alla volvokort spärrade så det inte går och sen är det ju spärrat av nån anledning med.
Han:- Vad ska jag göra då?! Ja då får jag väl ta det på ett annat kort då!! Fan!!

Jag vet fortfarande inte vad problemet var. Vi snackar om 35 kr och jag kan inte hjälpa att hans kort inte funkar. Hur kan han tycka det är ok att ta ut all sin ilska på ett kassabiträde? Pucko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0