Det blev en ledig dag

Ann-Kari har fortfarande sjuka barn och jag blev helt plötsligt inte ledig den här helgen som kommer som planerat så jag tog mig en ledig dag idag.
Trots att jag inte jobbat så har jag ändå haft fullt upp hela dan.
När jag hade lämnat barnen imorse så handlade jag och sen var det lagom att åka tillbaka och hämta Emil för sjukhusbesök.
Han skulle kolla upp sin tågång och sitt kissande.
Läkaren var väldigt noggrann med undersökningar och beslutade att skicka remiss till magnetröntgen av ryggraden och remiss till rehab.
Han ska få gå på sjukgymnastik för att försöka lära sig gå på hela foten. Antagligen blir det specialskor med inlägg också som tvingar ner foten i rätt läge.
Nåt som kändes skönt var att blodsockret visade normalt. Ingen diabetes i sikte än i alla fall.
Efter doktorn skjutsade jag tillbaka EMil till skolan och mötte sen upp Åsa på Corner för en lunch. Jag erbjöd även Emil att få följa med dit istället för att äta mos och fisk på skolan men han hade sett fram mot fisken så länge sa han så han vägrade missa den.
Både Emil och Fabian pratade sig varma om den underbart goda fisken som dom hade fått idag. Dom goda svarta kryddorna som var på laxen. Det var SÅ gott.
Efter skolan hämtade vi Sylvester på dagis och åkte hem och bakade lussebullar och lagade mat.
Nu väntar vi på min pappa och farmor och min bror och Tina så ska vi äta sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0