Fattar inte varför jag är feg

Steken blev jättebra.
Det var ju ingen konst alls. Det var nog bland det enklaste jag tillagat eftersom man inte behöver efterkrydda nåt.
Nu får jag nog ta och prova på lite fler nya recept och inte vara så feg jämt.
Det är inte svårt att laga mat egentligen utan det är bara självförtroendet som sätter gränserna tydligen.
Jag blir bara så nervös när jag ser ett recept för helt plötsligt ser allt så svårt ut när det är uppstyltat i flera steg. Ingredienserna ser så många ut när dom står uppställda på rad på det viset.
I ett recept står det steg för steg vad man sak göra och är man då så otålig som jag så tröttnar man innan man kommit till steg tre.
Till och med pannkakor skulle se avancerat ut om man skrev ett recept på det viset. Man blir avskräckt inann man kommit till : Knäck äggen i skålen.
Dax att bli mindre feg och mer tålmodig kanske.
Jag kommer nog köra på i mina gamla invanda matspår i alla fall men nu har jag ändå en ny maträtt att lägga till i min fantasi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0