Idag fyller min farmor år

Som det otroligt snälla och gulliga barnbarn jag är så var min plan att åka till henne med en blomma innan jobbet.
Men som det otroligt stressade och upptagna barnbarn jag är så stannade det vid tanken tyvärr.
Jag skjutsade barnen till skolan, hängde tvätt, tog hand om disken, bäddade sängarna, lagade lunch till jobbet och sen hade jag bara tid till en sak till. Jag hade tre måsten :
1: Åka till farmor
2: Hämta växel på banken
3: Duscha
Jag valde duschen. Banken och farmor hamnade på delad andraplats i min prioriteringslista idag.
Med lite enkel huvudräkning kom jag fram till att farmor skulle ta för lång tid.
Först skulle jag ha blivit tvungen att gå in i en affär för att välja en blomma och sen kan jag ju inte bara slänga in den utan att stanna en liten stund.
Banken var också alldeles för tidskrävande med tanke på parkeringsmöjligheterna på stan.
Det är underligt det där att mina dagar aldrig räcker till för alla mina måsten utan att jag måste spara några till senare. Varje dag läggs det några måsten på hög så jag aldrig kommer ifatt.
Imorgon har jag två möten så chansen att jag hinner med farmor imorgon är nog inte så stor och sen jobbar jag hela helgen.
Jag MÅSTE hinna ringa henne ikväll i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0