Söndag

Ledig söndag dessutom.
Den trasiga datan på jobbet gjorde mig sömnlös fredag natt så inatt sov jag som en stock.
Jag vaknade vid tio men sen låg jag kvar i sängen i en och en halv timme till.
Koffe har övningskört med mig till Willys. Det går faktiskt ganska bra nu. Dels har nog min nervositet släppt lite och dels börjar Koffe förstå att man inte behöver visa sig på styva linan när man övningskör.
I början trodde han att han kunde mer än han kunde så det blev för hög fart i korsningar och alldeles för nära kanterna ibland.
Nu har han börjat lugna ner sig och inte tar några risker. Det är stor skillnad mellan när han ska våga köra ut vid mötande bilar och när vi som är vana vid trafik och kan avgöra mötande bils hastighet bättre och dessutom kommer snabbare iväg.
Det kommer nog bli bra så småningom.
Nu har jag försökt mig på att göra en porterstek. Det kan bli spännande.
Blir det totalt misslyckat så får det väl bli corner till middag.
Man måste ju våga testa nya recept ibland när fantasin tryter.

Igår hjälpte Ronnie och grabbarna Anders och Tina att flytta.
När jag kom hem från jobbet åkte vi dit och tittade på lägenheten och åt sen pizza hemma hos oss.
Det fanns inte riktigt plats i deras lägenhet att sitta och äta.
Lägenheten var jättefin. Stor och luftig med riktigt snygga fönster. Jag skulle kunna ta den bara för fönstrens skull.
Köket var helt otroligt snyggt. Nya gråa tapeter, rostfri fläkt och rostfritt kylskåp och jättesnyggt kakel.
Tyvärr fanns det ingen plats för ett ordentligt bord i köket men ett litet barbord med ett par stolar får plats.
Oftast är det ju bara middagen man äter ihop och till det har dom ett bord i vardagsrummet.
Det var en charmig annorlunda lägenhet. Inte så där tråkigt massproducerad som dom ofta känns när man kommer till Långrevsgatan och sånt.
Det ska bli kul att få se den när möblerna står på plats där dom ska och så.
Det enda jag inte är avundsjuk på är allt uppackande av kartonger och städandet av dom gamla lägenheterna. Det är det värsta med att flytta.
Det roliga är småpysslandet med det nya boendet. Planerandet av möbler och tavlor.
Nu ska jag gå och skala potatis.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Hur gick de med steken?????

2008-11-02 @ 17:38:36
Postat av: Emelie

Sedan får du komma & titta på min lägenhet haha ;)

2008-11-02 @ 21:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0