Fabbe sjuk

Jag skulle lägga mig tidigt igår men Fabian började kräkas så det blev inte så tidigt i alla fall.
Han kräktes tre gånger mellan halv tio och halv ett och duschade två.
Första gången så hamnade allt i handfatet. Sen försökte han skölja ner det men det gick inte så vidare värst så jag fick ta fram hinken och leka rörmokare.
Stanken var outhärdlig men vad hade jag för val.
Efter det så ställde jag in hinken jämte hans säng men han ville inte kräkas i den så han försökte hinna till toaletten istället.
Han lyckades inte så hälften låg i en trevlig sträng på golvet som ett spår in mot toan.
Det är inte lätt när man är 8 år.
Han skötte sig ändå väldigt bra. Inte ett enda gnäll utan han klev snällt in i duschen trots attt han skakade som ett asplöv.
Jag ringde skolan imorse och sa till om att dom inte kommer idag. Fröken sa att vi var den femt som ringde på morgonen så det är tydligen en epedemi i klassen.
Båda två får stanna hemma imorgon med.
Idag löste det sig med Ann-Karis hjälp. Jag ska byta av henne vid tre och då åker Ronnie hem.
Imorgon får Koffe dra sitt strå till stacken och ta hand om syskonskaran efter skolan.
Allt löser sig med lite samarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0