Grattis på mig idag

Jag hörde att Ronnies larm gick igång vid halv sju imorse.
Mitt eget larm stod på sju så jag hade inte tänkt att vakna än. Tydligen hade han somnat på soffan med så jag orkade inte gå upp för att stänga av hans klocka.
Sen hörde jag Emils kisslarm gå igång två minuter senare.
Då blev jag lite fundersam eftersom jag inte hade bäddat ner larmet i hans säng. Jag tänkte att då måste Ronnie ha lagt dit det för sist jag såg det så låg det på golvet.
Jag hörde Emil stänga av larmet och så slumrade jag till igen.
Då går Ronnies alarm igång igen och dessutom går Emils larm på igen och igen och igen.
Till slut när jag äntligen masade mig upp ur sängen så gick jag inte till Emil för att kolla om han hade kissat i sängen eller vad det var som stod på men larmet låg fortfarande kvar på golvet men nu utan sladd.
Det hade gått igång av sig självt gångt på gång och till slut tröttnade Emil och drog ur sladden.
I köket hade Ronnie dukat fram frukost med värmeljus på bordet.
Anledningen till att han hade ställt klockan var för att han hade tänkt att åka och köpa frallor till mig på morgonen men han hade inte vaknat som han skulle så det blev inte så.
Tyvärr är ju inte jag den mest romantiska tjejen i stan så jag bredde två mackor och la i påse för att ta med till jobbet.
För det första äter jag ALDRIG frukost precis när jag vaknar och för det andra så hade jag en bensinmack attt öppna.
Koffe tyckte jag var elak och sa att " vad gör det om macken öppnar tio minuter för sent en enda morgon när du fyller år och allt".
Jag tror inte kunderna gillar den förklaringen när dom står utanför och svär på mig för att jag inte har öppnat. Dom skiter fullständigt i födelsedagar.
När jag skulle gå ut till hallen dök Koffe upp med ett paket från honom och Fanny.
Jag fick en ny väska!!
Han känner sin mamma den pojken.
Han sa att han hade frågat tre tanter om den var snygg och alla hade tyckt det. Eftersom han refererar till mig som tant så var det säkert tjejer i min ålder som fått ge sin åsikt.
Dom "tanterna" hade säkert tänkt att jag hade världens gulligaste son som köper en väska till sin mamma i födelsedagspresent.
Det var min morgon som nybliven 35 åring. Nu ska jag tillbringa resten av dagen bakom kassan på macken. Det är inte så illa det heller.

Kommentarer
Postat av: Grattande snubben från malmö

Happy BIRTHDAY to you!

Happy birhtday to you!



Happy birthday, dear Jessi,



Happy birthday to you!

2008-10-18 @ 18:22:26
Postat av: Åsa

Grattis!

2008-10-18 @ 21:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0