Idag är nog folk lite vimsiga

Först en kund som tankat diesel.
Jag:- Hej. Var det diesel?
Kund:- Ja.
Jag:- Ja då blev 587 och femtio.
Kunden stod med kortet i handen och såg sur ut.
Kund:- Nej men jag ska inte betala alltså. Jag har kort.
Jag vet inte vad han tror men även om man har kort så får man ändå betala dieseln förr eller senare.

Nästa kund ringde.
Kund:- Hej jag heter Malin och ringer från Oskarshamn. Vad tar ni för villa oljan nu?
Jag:- Tror du att jag kan ringa upp dig om det så ska jag kola upp det?
Jag fick hennes nummer och ringde till OKQ8 om priset men när jag ringde tillbaka var det ingen som svarade. Frågan är varför hon inte ringde macken i Oskarshamn?

Nästa telefonsamtal två minuter senare.
Kund:- Hej har du telefonnumret till OKQ8 i Vimmerby?
Jag gick in på hitta.se och gav numret till kunden.

Det konstiga är att i normala fall så har mina "stammisar" problem med att hitta vårat telefonnummer men idag kunde tydligen var och varannan kund hitta det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0