Jag hade koll imorse trodde jag

Ronnie erbjöd sig att åka och öppna åt mig.
Det är på morgonen som jag är mest effektiv så jag såg min chans att få lite gjort.
Jag var uppe vid halv sju och duschade innan jag väckte barnen.
Medans jag fixade frukost åt grabbarna så lagade jag Ronnies lunch med. Han fick raggmunk med bacon inuti. Jag brukar göra så ibland när jag inte har fläsk.
Jag plockade ur diskmaskinen och la in en ny, tog ner och hängde tvätt och laddade en till. Jag bäddade och vädrade och plockade iordning lite här och där.
Jag hade förberett barnen kvällen innan så att dom skulle packa sina gympapåsar.
Klockan fem över åtta var jag klar och barnen satt i soffan och tittade på svampbob. Dom var påklädda och hade ätit klart och tagit spruta.
Jag stängde av tvn och sa till pojkarna att det var dax attt åka.
Fabian:- Men jag har ju inte skrivit min bokrecension ju!!
Jag:- Varför gjorde du inte det igår när du gjorde din läxa då?? Du sa ju ingenting om den då. Jaja då får du säga vad jag ska skriva så får jag skriva den så det går undan. Du får förklara varför du inte skrivit den själv på skolan sen.
Vi skrev recensionen i 180 och gick till hallen där Emil snällt stod och väntade.
Jag:- Ta era gympapåsar nu så går vi.
Fabian:- Men jag har inte packat mina gympakläder!!
Jag:- Men fabian!! Jag sa ju till er igår innan ni la er. Jag frågade förut också när du satt vid tvn och då sa du att du hade gjort det.
Fabian:- Jag hörde inte vad du sa.
Säkert!! Han hörde mycket väl men latmasken satte in.
Vi fick helt plötsligt mycket mer bråttom än innan. Gympakläderna packades lika fort som recensionen skrevs och sen hets ut till bilen.
När jag hade släppt av barnen på skolan kom jag på att Emil hade glömt sina regnkläder hemma. Vi la fram dom på hallgolvet men där stannade dom.
Det var bara till att åka hem igen och hämta dom och tillbaka till skolan.
Jag hade faktiskt koll på min morgon. Det var barnen som inte hade koll på sin. Jag var lugn, metodisk och systematisk men det hjälpte inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0