Jag har pengar att spendera med

Mamma kom på fika igår. Jag jobbar ju hela helgen så jag ska inte fira nåt så mamma tog med blommor och en vas till mig.
Dessutom fick jag pengar att köpa vad jag vill för. Pappa hade också satt in pengar på mitt kort som jag tagit ut och lagt i ett eget fack i plånboken.
Nu har jag tusen kronor som bara är mina. Dom ska spenderas på bara mig. Jag vet inte på vad än men jag ska nog tänka ut nåt som jag vill ha.
Det kanske blir som när jag fick tusen kronor av min farmor en jul.
Jag hittade saker att köpa för pengarna flera gånger men av nån anledning slutade det alltid med att jag drog kortet istället för att plocka upp min tusenlapp så den tog aldrig slut. Jag fick mycket för dom pengarna. Det var ju så synd att spräcka den tyckte jag.
Jag kanske borde växla dom här två femhundringarna till en tusenlapp med för det känns jobbigare att spräcka sedeln ju större den är.


Kommentarer
Postat av: Den slösaktige killen från malmö

Du. Växla in nästan alltihop i hundralappar, förutom lite, som blir femtiolappar. Sen tar du en sväng på stan och HANDLAR.

2008-10-19 @ 19:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0