Jag ska belöna Emil idag

Emil har egentligen tre streck kvar på tavlan innan han ska få sin efterlängtade madrass.
Det enda han vill ha när jag frågar honom är madrassen och han har varit så duktig nu att jag tänkte ta med honom till jysk sen.
Det känns lite underligt när man har en 7åring som helst av allt i hela världen vill ha en madrass.
Jag tänkte att som extra belöning ska han få välja vilket påslakanset han vill också så han kan bädda fint i sängen.
Jag frågade honom häromdan hur vi skulle göra med kissandet i byxorna på dagtid.
Han trodde att det skulle vara en bra idé med strecken även där. När  jag frågade vad han önskade sig som belöning då när han klarat sina streck där med svarade han nya bilar.
Dagtid verkar bli en värre utmaning än natten.
Nattkissandet blev vi ju hjälpta med larmet men på dagtid vet jag inte vad man kan göra.
Det känns som att vi provat allt i många år.
Dagiset hade ett jättebra belöningssystem till honom där han fick klistra upp en racerbil för varje dag han klarade sig o när han klarat fem gånger fick han välja en aktivitet som  tex. att alla skulle va i gympasalen o leka en timme eller utflykt till skogen med matsäck eller nåt.
Det tog så lång tid för honom att få ihop fem bilar att han tröttnade.
Dom provade med att kissa honom en gång i timmen men han kunde ändå kissa på sig mitt emellan kissningarna i alla fall.
Vi har varit hos doktorn med honom och dom har inte hittat nåt fysiskt fel till varför han inte håller sig så det är en gåta.
Kanske kan det påverka honom nu när han lärt sig att hålla sig på natten så  han kan lära sig känna igen kissnödighetskänslan även på dan.
Det största problemet är att han inte bryr sig. Han vill inte ens gå och byta byxor när man säger till honom.
Det kommer nog att växa bort det med men jag hoppas på snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0