Kunden som måste betala sina cigg kontant

Jag har berättat om honom förut.
Han kommer varje morgon. Han handlar mjölk, panpizza och hyr film på kortet men om han ska ha cigaretter måste han betala dom kontant. Även om han handlar annat samtidigt.
Om han har handlat mjölk och sånt och inte har några kontanter löst så gör han ett kontantuttag på kortet först och betalar sen ciggen med dom pengarna.
Nu var han här nyss. Han är inte så pratsam av sig direkt.
Han kom in genom dörren.
Han:- Hej.
Jag:- Hej.
Han gick bort och hämtade sin mjölk och kom tillbaka till kassan.
Han:- Det regnar (samtidigt som han säger det så rynkar han pannan och nickar lite klurigt som om han sagt nåt nytt och väldigt smart)
Jag:- Ja (jag nickar också och låtsas självklart att det var en mycket smart iakttagelse)
Han betalar och ska gå men när han är på väg ut genom dörren så ser han sig inte för utan välter papperskorgen på vägen ut. Han ställer upp den lite klumpigt och åt fel håll. Han vänder den flera gånger innan den kommer rätt och sen ska locket på också och det var inte lättare. Det är mycket avancerade pappaerskorgar som finns på dagens mackar kan jag säga.
När han äntligen är klar så skrattar han till nervöst och springer sen ut genom dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0