Pigg som en nötkärna

Jag kunde knappt somna igår kväll. Jag har nog sovit lite för mycket kanske. Jag hade dessutom sovmorgon idag med eftersom barnen har lov.
När barnen går i skolan måste jag gå upp senast sju vare sig jag börjar tidigt eller sent men nu när dom har lov så skjutsar jag dom när jag åker till jobbet.
Idag hade jag ställt larmet på nio men vid åtta var jag redan klarvaken så jag tände och låg och läste.
Jag gick upp strax innan nio och duschade och fixade frukost.
Barnen och jag lyxade till det med smörgås i soffan i datarummet och kollade på gårdagens avsnitt av ensam mamma söker innan vi tog på oss för att åka till jobb och fritis.
För en gångs skull var vi ute i god tid. Vi gled in framför skolan vid halv elva och tur var det. Jag frågade barnen innan vi åkte om dom inte skulle ta sina jackor men båda sa att dom hade kvar dom på skolan men när vi väl kom till skolan och jag sa till dom att gå in och ta på sig jackorna så visade det sig att det inte fanns några där.
Jag fick stoppa in Fabian i bilen igen och åka hem och hämta jackorna.
Då var det tur att jag inte som vanligt var i sista minuten för då hade det blivit stress och gnäll och jäkt.
Jag kanske gör det här till en vana. Att sova ut och vara ute i god tid menar jag. Vem vet det kanske blir mitt nya avslappnade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0