Slappardag

Familjen är och åker cross. Jag har ägnat hela dan åt att läsa, prata i telefon och ligga i badet.
Nån gång ska ju sånt göras med så man hämtar nya krafter men nu är det nog dax att komma igång tror jag.
Vi var hos Svenne igår som fyllde 40 år. Hela hans familj med syskon och syskonbarn var där.
Han bjöd på smörgåstårta och öl och såg väldigt nöjd ut över att ha nått den aktningsvärda åldern äntligen.
Det var trevligt men vi blev inte så långvariga. Vi var trötta och hade dessutom barnvakt hemma att ta hänsyn till.
När vi hade lämnat av Ann-Kari och Magnus blev vi stoppade av en polisbil som blinkade med bakom oss och ville ha in oss till kanten.
Ronnie fick visa körkort och blåsa. Jag visste ju att Ronnie inte hade druckit nåt speciellt men precis när vi kom så tog han ett halvt glas öl hos Svenne. Visst var det flera timmar sen men ändå. Jag höll andan ända tills dom sa att det var ok och vi kunde köra. Ronnie hade inte ens tänkt på sina klunkar öl så han var inte alls nervös men jag blev lite paranoid.
Det finns ju dom som åkt dit på punschpraliner har man hört så vem vet.
Det vore ju ändå toppen om han hade blivit av med körkort nu också till råga på allt.
Nu ska jag åka till affären och köpa mat att laga till min familj kommer hem.
Jag har lovat ha färdig mat vid sex så det är väl bäst jag håller mina löften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0