Det är Jessicas fel

Jessica ropade in en moped på nån auktionssida på internet igår och när jag skulle kolla vad det var för sida så kom jag till en annan.
På den sidan där jag hamnade så får man lägga bud på olika saker. Varje bud kostar fem kronor och varje gång ökar man med 1 krona.
Har ingen lagt ett bud inom en minut så går varan till den sista som la bud.
Det går sakta kan jag säga men jag vågar inte sluta bevaka den med jämna mellanrum.
Just nu är det en laptop som jag håller koll på.
Den är uppe i snart 700 och auktionen började igår kväll vid nio.
Chansen finns att den inte blir klar idag eller annars missar jag den rakt framför ögonen som jag gjorde med ett nintendo igår.
Jag hoppas mitt nya beroende av auktioner släpper snart.
När jag kollade historiken på andra auktioner så ser man att det kan handla om ren slump.
Eftersom ingen vill kosta på fem kronor för att lägga ett bud på låg nivå när man antagligen ändå inte vinner så gick det en ny mobil värd 5000 kronor igår för 21 kronor.
Antagligen satt massor av folk och väntade på att buden skulle stiga innan dom la sig i (inklusive jag själv) så den personen som la sig på 21 kronor var nog väldigt nöjd.
Nintendot som jag bevakade gick för 403 kronor innan jag hann reagera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0