Det blev ingen jogg

När vi skulle åka till VO-joggen så spöregnade det.
Det kan inte vara nyttigt att springa i skogen och bli dygnsur och springa med regnkläder är nog ingen toppenidé heller.
Vi tog en lugn frukost med barnen istället.
Jag åkte till affären och köpte smör och juice medan Koffe passade brödet i ugnen.
Ronnie kan inte åka till mataffären. Han överhandlar alltid.
Skickar jag honom för att köpa 2 liter mjölk så kommer han ändå hem med tre fulla kassar med "braatthasaker".
Egentligen är han nog rätt så smart. Jag tänkte på det när jag gick i affären imorse med joggingbyxor och skitigt hår. Han har nog gjort sig omöjlig som mathandlare för att slippa.
Varje gång jag ber honom åka till affären så får han en sån där köpgalen blick och då vågar jag inte skicka honom utan åker själv.
Han vet nog vad han gör. Han har nog stått framför spegeln och övat in den blicken.
Vem skulle inte vilja slippa åka till affären om nån annan kunde göra det istället. Speciellt en lördagsmorgon när man kan ligga kvar i sängen en stund till istället.
Jag får köra en ny taktik. Om jag tar ut ganska exakt dom pengarna som det ska gå åt i affären och gömmer hans kort när han ska åka. Då kan han inte handla sina knäckebröd, chokladpudding, glass, mandelbiskvier, mazariner och allt annat han handlar varje gång.
Vårat skafferi är fullt med oöppnade förpackningar av knäckebröd och nyponsoppa. Då ska vi ändå inte tala om alla öppnade förpackningar.
Varje gång han tar en förpackning av rågrut i affären så påpekar jag att han har typ fem hemma i skafferiet men varje gång vägrar han tro mig.
Varje gång säger han att det bara finns lite på botten av förpackningarna och varje gång när vi kommer hem så överbevisar jag honom.
Ändå har vi samma diskussion varje gång i affären. Värst är det när han åker själv och inte jag kan hejda honom.
Han är något av en shopoholic av mat.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tror att andra barn sprang med regnkläder... Men det under lättar om man HAR regnkläder då...;)

2008-09-20 @ 15:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0