Emil är tapper

Larmet gick redan efter ett par timmar.
Jag rusade upp och sprang in och skulle väcka Emil. Han sov jättehårt och när jag väl hade väckt honom så visade det sig att han inte hade kissat en enda droppe.
Varför larmet ändå gick är en gåta men en teori vi hade var att den var för känsligt inställd så den larmade av svett.
Emil fick ändå gå upp och kissa och sen ställde vi in larmet på den andra nivån som inte skulle vara lika känslig.
Plötsligt väckte Emil mig och sa att han hade kissat på sig.
Den här gången hade han kissat ordentligt men larmet hade inte ens reagerat.
Emil hade bytt kalsonger och kissat innan han väckte mig.
Vi bytte lakan tillsammans. Inte ett enda gnäll hördes från honom fast att han var så trött att hna nästan somnade stående.
Larmet har bara två lägen så vi ställde tillbaka den på det känsliga läget igen.
Vi hade sedan två "falska alarm" till innan morgonen. Det sista var vid tjugo i sex så det blev inte mycket sömn för mig den här natten.
Ronnie åkte ut och öppnade och jag väckte barnen.
Emil var jättetrött när jag väckte honom men när jag berömde honom och sa hur duktig han hade varit inatt så sken han som en sol.
Han var jättestolt och pratade om att snart behöver han inte kissa på sig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0