Emil har nog kommit underfund med kissandet nu

Han får rita ett streck för varje natt som han klarar att hålla sig torr. Vi har en whiteboard i köket som han skriver på.
När han har fått 16 streck (det är två rader fulla) ska vi åka ner till affären och köpa en ny madrass. Jag har tänkt att han ska få välja ut sig vilket påslakanset han vill med.
SOm det har varit nu så har hans säng knappt varit bäddad på flera år. Eftersom han alltid kissar på sig så ligger allting i tvätt hela tiden och madrassen måste ständigt vädras.
Emil längtar efter att ha en madrass utan kissfläckar. Han skulle säkert tycka det var roligt med att få bädda fint med nya påslakan och kanske ett nytt överkast med.
Imorse gick jag in till honom innan jag åkte till jobbet.
Jag har inte hört nåt larm inatt men det är ingen garanti för att det gått bra. Det händer att Ronnie eller nån av dom stora grabbarna hjälper honom utan att jag vaknar.
Emil vaknade så fort jag kom in i rummet. Han hade precis varit uppe och kissat sa han och han var överlycklig att han inte hade kissat på sig den natten heller.
Att han vaknar och går upp och kissar själv är ingenting som har hänt förut så det måste betyda att det har gått åt rätt håll.
Nu har han 6 streck så snart är det dax för en shoppingtur på Jysk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0