Fabian säljer jultidningar

Så fort han såg att årets jultidningar kommit i brevlådan sprang han ut och sålde.
Förra året var han jätteduktig på att sälja.
Emil är lite mer lat. Fabian frågade honom om dom skulle hjälpas åt men det passade inte herrn. Han ville leka. Jobba och förtjäna pengar är ingenting som ligger för Emil. Emil ska ha allt han vill ha i alla fall.
I två dagar nu har Fabian ägnat all tid efter skolan med påsen i handen cyklandes runt i området och knackat dörr.
Igår kväll när vi satt vid köksbordet och tittade på vad det är för premier man kan få i år såg jag att man kunde få "healys".
Det är skor med ett hjul i hälen som man kan både åka och gå med. Barnen har velat ha såna länge.
När Emil fick höra att Fabian snart hade tjänat ihop till dom blev han hysterisk.
Helt plötsligt ville ju han med sälja!! Varför skulle bara Fabian få allting jämt!! Orättvist!! Han tjöt och sprang in i badrummet och ville inte lyssna alls.
Jag förklarade lugnt och pedagogiskt att vi faktiskt hade frågat honom men att han själv hade valt att inte vara med.
Men då hade vi ju inte talat om att man kunde få såna skor ju!! Hur skulle han kunna veta det?? Hade vi sagt det skulle han också velat sälja!!
Latmasken själv. Säkert att han skulle offra sin lektid.
Mina barn är olika som natt och dag kan jag bara upplysa om.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, sånna skor har jag velat ha skit länge, funderar faktiskt på att köpa mej ett par haha

2008-09-05 @ 21:37:54
Postat av: Åsa

Frågan är bara vem Fabian brås på.......

2008-09-06 @ 16:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0