Koffe fick brev igår

Det låg ett brev och väntade på Koffe igår.
Utanpå kuvertet stod det "pliktverket". Jag var så nyfiken att jag kunde dö men naturligtvis var han inte hemma. Jag kunde ju inte öppna honoms post hur sugen jag än var så jag fick snällt vänta på att han skulle komma hem.
Ett tag funderade jag på att jag kunde öppna det och låtsas att jag trodde att det var till mig men det var för genomskinlig. Det stod en stor logga med Pliktverket på framsidan och den kunde jag omöjligt säga att jag hade missat och hur skulle jag då kunna låtsas att jag trodde ett brev från militären var till mig? Nej det var bara att vänta.
Koffe hann inte ens innanför dörren innan jag ropade på honom att han skulle öppna sitt brev i köket.
Till råga på allt läste han i slowmotion och dessutom tyst också så jag inte fick höra vad det stod.
Självbehärskning.
Till slut fick jag äntligen läsa brevet.
Min lilla son är inkallad för mönstring nästa år!!
Dom kan ju inte mena allvar! Att lilla Koffe skulle vara stor nog att göra lumpen!
Han själv hoppas på att bli antagen. Vi får väl se vad dom säger nästa år när han ska dit. Det är inte alla som blir inkallade som får göra lumpen. Dom tar inte så många som förr längre.
Det är bara Koffe av mina grabbar som har en chans att göra lumpen. Nicko och Fabian har sin diabetes och Emil sin ögonsjukdom.
Nicko blev inte alls glad när jag påpekade det för honom för han sa att man visst det kunde kasta handgranater fast man hade diabetes.
Jag påpekade att hur skulle det se ut i ett krig om han fick insulinkänning och måste leta efter dextrosol mitt i skjutandet men det var inga problem sa han bara han såg till att äta ordentligt innan så han slapp känningar.
Ja vi får väl se om militären godkänner Nickos lösningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0