Märklig kund

Så här tidigt på morgonen är det nästan inga kunder.
Jag såg förut att det var en kund på dieselpumpen och skulle tanka. Som vanligt hade den kunden inte uppmärksammat att hon inte skulle sätta i kortet i kortautomaten så jag gick ut till henne. Eftersom det bara var hon som tankade fanns det ingen risk att någon annan skulle tanka på hennes kort på den pumpen som hon av misstag hade aktiverat.
Jag gick fram till kortautomaten för att avbryta samtidigt som jag pratade med henne.
Jag:- Dieseln betalar man i kassan på dagtid men jag avbryter ditt kort här.
Hon:- Jaha men är det dagtid nu?! Men jag har ju betalt redan.
Jag:- Den går till andra pumpen men jag har avbrutit den nu så du kan komma in och betala.
Hon:- Det tror jag inte på! Det vill jag allt ha ett kvitto på!!
Jag:- Du kan se själv här att den är avbruten.
Jag gick in och lyssnade inte mer på henne. Jag såg kunden gå till kortautomaten och titta i displayen. Jag trodde allt var klart då eftersom hon där kunde se själv att det var ok.
Kunden kommer in.
Hon:- Jag vill ha ett kvitto!
Jag:- På vad?
Hon:- På att jag inte kommer bli debiterad nåt på automaten.
Jag:- Jag vet inte vad jag skulle kunna skriva för kvitto. Du kan kanske stoppa i kortet igen för då ska det komma kvitto om man har tankat men eftersom det är avbrutet tror jag inte det gör det.
Hon:- Jag vill att du skriver ett kvitto åt mig.
Jag:- Ok jag vet inte riktigt vad det är du vill att jag skriver men jag får väl göra det.
Jag tog fram ett papper och skrev att jag avbrutit kortautomaten och klockslag och tid och 0kr sen skrev jag under med mitt namn.
Kunden betalade sin diesel och gick ut genom dörren. Hon vände precis utanför och kom in igen.
Hon:- Skriv att mitt kort inte kommer bli debiterat också!!
Jag skrev som hon ville sen gick hon ut till bilen igen och åkte.
Konstigt att hon nöjde sig med det lilla. Att hon inte krävde att jag skulle bryta strömmen till kortautomaten eller nollställa den eller nåt. Det hade jag så gärna gjort. Allt för kunderna.
Att vissa människor har såna attitydproblem kan jag inte fatta. Att vara trevlig kostar ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0