Stina har flyttat

Efter jag kom hem från Nina i lördas åkte vi till Hjorted och skulle lämna ifrån oss Stina till en ny familj.
Vi visste att den här familjen hade en hund sen innan.
Det visade sig att den här hunden dom hade (en blandning av schäfer och collie) ville inte alls att Stina skulle komma och bo i hennes hem.
Hon morrade och högg efter Stina hela tiden och Stina hade svansen mellan benen.
Jag sa till Ronnie med en gång att vi tar Stina och åker igen men familjen var envis.
Mamman i familjen släppte hundarna lösa på baksidan. Jag höll andan och förberedde mig på det värsta.
Hundarna sprang runt  runt hela tiden. Deras hund jagade Stina hela tiden och jag tyckte det såg jätteotäckt ut.
När hundrarna hade jagat sig trötta ville familjen att vi skulle gå in och se hur det blev.
Efter en del maktvisande från den andra hunden så verkade hon efter ett tag acceptera Stina.
När vi åkte var det inget tjafs mellan hundarna men det kändes ändå inte bra att lämna henne där.
Familjen lovade att ringa om det blev nåt problem mellan hundarna. I så fall åker vi och hämtar henne med en gång.
Än så länge har dom inte ringt så jag antar att det funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0