Tillbaka på jobbet igen

Två lediga dar blev det. Man blir fort bortskämd. Jag kunde tänkt mig ett par dagar till ledigt men nu är jag ändå här igen.
På torsdan gick jag knappt utanför dörren på hela dan. Barnen var lediga från skolan så vi var hemma och tog det lugnt och gosade.
Igår skjutsade jag grabbarna till skolan på morgonen sen åkte jag hem och städade lite.
Jag kan inte säga att jag gjorde nån jätteansträngning på städfronten innan jag satte mig i soffan istället med en film.
Jag avbröt filmen en stund för frukost med min mamma.
När klockan blev halv två och det var dax att hämta barnen hade jag sett klart filmen och hunnit öppna min bok en stund med.
Barnen och jag åkte till Kvantum för att handla. Vi tog en fika först innan mathandlingen och sen lämnade vi hem matvarorna och begav oss ner till stan.
Där mötte vi upp Ann-Kari och hennes för stunden 4 barn. Jag hade lovat grabbarna varsin ny långärmad tröja.
Dom hittade en på Lindex som dom ville ha. Båda fastnade för samma tröja och samma färg fast att den fanns i både brunt och rött.
Det blev två röda likadana tröjor. Jag är inte så förtjust i att klä dom likadant nu när dom går i samma klass och så men dom ville själva ha det så.
Vi hann med 40årspresenter till Svenjohan med innan vi gick till mcDonalds och åt.
Ronnie kom hem vid halv åtta från sitt mekonomenmöte i Stockholm. Barnen hade valt chips och ostbågar som vi ställde fram och satte på en Asterixfilm.
Ronnie såg ungefär tjugo minuter av filmen innan han somnade i soffan. Det är jobbigt med möten på finlandsfärjor. Havsluften gör att man blir trött. Jag tror inte att det var av nån annan anledning. Han var säkert nykter hela resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0